emmamatilda

Alla inlägg under november 2010

Av Emma Forsberg - 22 november 2010 20:10

Åh vilka julkänslor man får när det är sånt här väder:D å i morse vaknade jag av ljudet av traktorn och att pappa plogde snö;) tänk då det härliga knarrande ljuder å då tänkte jag att det måste snöat massa åd et hade det ju;) MYS!!

Å man kom ju till skolan iaf:P haha jeny var så rolig som gled flera meter i backen^^


och idag har jag börjat lyssna på julmusik:D


idag har det vart lucia övning. fick även testa luciaklänningarna igen! å det gjorde att det blev ännu med luciakänsla:D


oj spanska prov imon så kanske ska plugga nu..

Av Emma Forsberg - 21 november 2010 14:16

Oj vad det snöar idag asså:P


Har vart i kyrkan idag, å hemskt vad folk började tjata om särna nu^^ får se hur det blir är lite sugen ändå:)


Nu väntar jag på att pontus ska komma:)


I eftermiddag blir det att visa upp sig för första gången med alla luciakandidater:P det är på scoutstugan:)


Sen blir det plugg ikväll:)

Av Emma Forsberg - 20 november 2010 16:18

Harry potter var riktigt bra faktiskt:) bara lite läskig å så men^^ å det blev som vi trott, att det inte skulle va någon snö alls när vi gick in på bion och massa snö när vi kom ut^^ men det var mysigt!


På förmiddagen idag så har jag, pontus å pappa dratt upp tråden:) hahahahaahahah vad jag skrattade: pontus skulle få loss fråden från en isolator men han lyckades inte så då sa jag att jag kan ta loss den, men det ville inte han bara för attjag retat honom för han inte kunde;) men då sa jag att jag skulle lyckas direkt å då fick jag testa å han sa att jag kommer inte klara det och att han skulle skratta åt mig då;) å det första jag gör är att dra loss tråden å pontus blev inte alls glad^^ men riktigt kul vare:D


Nu har pontus åkt hem:( blir en kväll utan han.. men istället komme rjag troligtvis va med Fanny:D å det är ju riktigt kul:D får se om vi får spelat något också kanske:P

Av Emma Forsberg - 19 november 2010 17:39

Har haft naturkunskapsprov idag.. gick helt otroligt kasst:(


annars har det vart en bra dag:) ryktas ju om snö så!!


som vanligt har det blivit massa travian:D


Nu är pontus här:D<3 å ikväll blir det Harry Potter i Alingsås med jenny, william å några fler:P kulkulkulkulkul:D

Av Emma Forsberg - 18 november 2010 18:42

Idag var det bara en föreläsning i en timma på förmiddagen:) sen fick vi sluta:D åkte med pontus hem! åt hos hans farmor och farfar så det var riktigt trevligt!:D


Var på lucia övning i eftermiddags! trevligt vare!


NU blir det chatta med pontus, spela travian å börja plugga inför naturkunskapsprovet imon!  

Jag, jenny å Tusse:D

Av Emma Forsberg - 17 november 2010 16:47

haha måste säga att travian är roligt:D å det roligaste av allt är att tävla mot pontus!!


Har haft historia prov idag, hade typ inte pluggat något, men känns som det gick bra ändå:)

haha var bara 4 prov frågor och min första fråga tor 2 A4 att skriva^^


Ikväll blir det att åka till asklanda och kolla på elevafton:) jenny ska sjunga till några som spelar:) blir kul:)

Av Emma Forsberg - 16 november 2010 16:48

Idag var jag och Elin på kulturen och övade inför talangjakten. Det gick riktigt bra!


Gjorde egna reklamlåtar på musiken. Vi fick ett beat och ett reklamutklipp och sen skulle vi skriva en låt av det. Våran blev riktigt grym^^


Nu är det väl dags att plugga snart iaf..

Av Emma Forsberg - 15 november 2010 19:19

har typ nördat Travian hela dagen^^


Efter skolan så följde Elin med hem till mig och vi övade inför talangjakten:P skitbra kommer det gå! och imon blir första genrepet på kulturen, komme rnog bli jättekul!


Har även vart luciaövning idag:)


Nu ska jag fortsätta nörda mig lite;D

Ovido - Quiz & Flashcards