emmamatilda

Alla inlägg under februari 2011

Av Emma Forsberg - 10 februari 2011 20:09

Har pluggat till naturkunskapsprovet som är imon hela dagen.. vet inte om jag känner mig förberedd.. men det visar sig väl så smångingom^^


Har faktiskt tatt upp mitt pianospelande lite igen! Försöker att inte spala ackord å läsa mig att spela bättre efter noter nu:) känns som det är det fina med piano å jag förstör lite det jag kunde lärt mig om jag inte slarvat hela högstadiet med läxorna.. aja har ju valt det som kurs nu så ska försöka få ordning på allt igen!


 

/Emmamatilda

Av Emma Forsberg - 10 februari 2011 11:02

Åh jag blev så otroligt glad idag när jsg dåg pontus för då såg jag att han gjort det jag längtat efter i månader nu!!! Nämligen klippt sig:D:D:D:D:D:D:D


Å det blev så otroligt bra! Nu ser han äntligen lite vuxnare ut^^


  Gammal bild:)


/Emmamatilda

Av Emma Forsberg - 9 februari 2011 17:33

Blir att åka iväg till scouterna nu! VAr längesen sist...



värsta som finns när det blir så


/Emmamatilda

   

Av Emma Forsberg - 9 februari 2011 14:10

Jag skrev in mina val inför 2:an och 3:an igår:)


Blir inriktning Internationell profil!


Kurser jag valde är:

  • Instrument piano
  • Instrument sång
  • Turism
  • Information och layout
  • Rättskunskap
  • Matte C

Får hoppas det blir bra!


/Emmamatilda

Av Emma Forsberg - 9 februari 2011 11:21

Åh jag har sån sjuk längtan efter att spela :O


Lyssnade på låtar vi spelat med AIWS i morse å man blir så sjukt spelsugen å man vill även kunna spela ännu fler låtar!!


Måste läsa mig att spela sjukt mycket bättre elgitarr å läsa tabbar så jag kan spela mer saker!


Ska bli kul i sommar när vi flyttar ut allt till musikrummet å kan gå sit å spela hur mycket som helst utan att bli kall!

Som i somras när vi precis fixt allt å vi spelade typ 2 ggr om dagen! såå kul!


  Bild från i somras:)


/Emmamatilda

Av Emma Forsberg - 8 februari 2011 17:04

Var rätt kul sista lektionen (musik) började med ett förhör på trummor^^ gick som tur va skit bra för mig!

Spelade sen i stor grupp 2 st låtar. Tycker det är de roligaste lektionerna när det blir så!


Har skrattat massa med jenny när vi kom hem^^ ibland är vi bara för konstiga;)



/Emmamatilda 

Av Emma Forsberg - 8 februari 2011 10:52

Har precis kollat på film på klasstiden. Var en riktigt seg film... å man blev riktigt arg på huvudpersonen för att hon var så störande!!!!! men vi fick iaf äta godis å fika:D


Blir ett test på mineraler och bergarter sen så hoppas det går bra!


/Emmamatilda

Av Emma Forsberg - 7 februari 2011 20:26

Nu ska jag lista upp grejer som ska ändras å fixas på mitt rum:D


  • Ta bort pall med krukor, urna med plastblommor, geisha dockan eventuellt också
  • Fixa bra spegel ev. en crabb spegel till
  • Ta bort min lilla töntiga sminkhylla
  • Fixa ljuse till spegeln
  • Ta bort onödiga tavlor
  • Ta bort önödiga porslinsfigurer
  • Måla alla möbler vita
  • Köpa vita spets gardiner
  • Bättre smyckes å smink förvaring
  • Städa uppe på garderoben
  • Ta bort draperi
  • Snygga blommor å krukor i fönstret
  • Bättre skrivbordsgrejor
  • EV. göra skrivbordet till sminkbord med en spegel över
  • Köpa soffa
  • Kasta ut litet bord med cd spelare
  • Måla alla tavelramar
  • Fixa nya kuddar
  • Ta bort stjärnor i taket
  • Måla dörren till garderoben

Det är det jag kommer på som ska göras nu:) men blir nog mer;)


/Emmamatilda

Ovido - Quiz & Flashcards