emmamatilda

Alla inlägg under april 2011

Av Emma Forsberg - 27 april 2011 21:40

Idag så var det massa redovisningar på förmiddagen.. men var rätt intressant å konstigt nog hade jag och Pontus lyckats välja samma saker så vi fick va med varandra typ hela förmiddagen!


Hade spanska NP i hörförståelse.. gick skit dåligt!


Annars har jag börjat läsa en bok idag å har snart läst ut den^^ men den är bra så;)


Ikväll har jag vart på scouterna, det var lekar idag! Det var kul, men blev mest sittade å prata, men det är ju trevligt!


Har pratat med Pontus i telefon nu å hjälpt han att repetera till sitt samhällsprov!


/Emmamatilda

Av Emma Forsberg - 26 april 2011 17:47

Imon är det Np i spanska då... hör förståelse.. usch vad hemskt det blir.. Är inte direkt bra på det känner jag.

Jaja man får väl hoppas på det bästa iaf!


Har spelat med AIWS nu för en stund sen. Filat lite mer på våran låt! Den blir nog skitbra när den blir klar!


Måste kolla på 2 låtar till tills konfan som vi ska spela!


/Emmamatilda

Av Emma Forsberg - 26 april 2011 17:33

Nu är det dags att prata om mina kaniner då:)

Har haft kaniner sen jag gick i 3-4 nånting tror jag. Då fick jag å jenny Blossom tillsammans! Så kul var det med en kanin man tjatat om hur länge som helst! Vi var ute med henne i koppel typ 2 ggr per dag^^

Sen orkade jenny inte kanin längre så jag fick henne själv.

Så här såg hon ut:


  Men hon dog efter några år..


Min andra kanin är Winny å henne har jag fortfarande! En så söt liten kanin! eller ja hon var lite men är lite större nu;)


 


Linnea hade en kanin som hette Fläckis men som dog för något år sen:


 

Nu så har hon Lille skutt:


  Dålig bild..


Jenny hade en kanin som hette Sötis men dog i vintras:


  har ingen bra bild på han..



Så just nu har vi Winny å Lille skutt!


/Emmamatilda

Av Emma Forsberg - 26 april 2011 11:44

Slutar 2 idag:) Har ju fortfarande ingen musik! Så ska hem å sola TTT ju;)


Skolan har ju börjat igen.. segt, men är ju bara 50 dagar kvar till sommarlov!


Får väl försöka plugga lite matte idag kanske.. får se vad jag får lust med!

Kommer ett inlägg senare idag om Mina kaniner.


/Emmamatilda

Av Emma Forsberg - 25 april 2011 17:22

Har precis hjälpt pappa att fixa klart inhängnaden till kalvarna! Så nu har vi släppt ut dem! hahaha måste söga att det är en kul syn att se när de får va ute för första gången;) galna är vad de blir å så de springer:O


Här kommer lite bilder på de 2 av 4 kalvarna som vågade sig ut, alltså Ebba och Gertrud!


                  Söta!


Har även plockat en bukett vitsippor!


   


Sen så flyttade jag upp buketten med rosor till mitt rum å plockade bort plasten!


   




Funderar på att börja fixa lite med mitt rum! Är sjukt sugen på det!

Idag fick jag lust att rensa uppe på garderoben! Men får se hur det blir.. har lite annat att göra innan 2 1/2 män vid 9:)


/Emmamatilda

Av Emma Forsberg - 25 april 2011 14:10

Ska nog skjuta fram pluggandet å ta på mig bikinin å gå ut till jenny och sola:D


/Emmamatilda

Av Emma Forsberg - 25 april 2011 14:01

Idag så har jag så har ajg inte direkt på mig finkläder, är hemma så..

Men så här ser jag iaf ut:)


 

Jeans shorts, luvtröja och en t-shirt under


/Emmamatilda

Av Emma Forsberg - 25 april 2011 13:51

Fick ju såå söta presenter av Pontus på våran ett års dag!


  En söt nalle från Wien<3


   

Och en fin bukett med 10 röda rosor:D<3 Älskar rosor!


Jag gav Pontus en nalle också och så fick han en helkväll med 3 rätters middag från mig med film å mys!


Blev en riktigt bra dag!




På kvällen åkte vi ju till Loo! Det blev riktigt lyckat och bra!


Igår var vi i kyrkan å sen på eftermiddagen gick vi till anders å hade det trevligt!


Har vart ett sjukt bra lov!


/Emmamatilda

Ovido - Quiz & Flashcards