emmamatilda

Alla inlägg under april 2011

Av Emma Forsberg - 15 april 2011 08:22

Kommer inte hinna med något mer bloggande nu förrän jag kommer hem på tisdag typ..  Åker på ska'ut i helgen ska hajka i några dagar i skogen^^


Ha det bra:)


/Emmamatilda

Av Emma Forsberg - 14 april 2011 21:22

Idag så gjorde jag geografi prov:) känns som att det gick bra faktiskt!

Har pluggat i eftermiddag på samhällsprovet jag har imon.


Har packat endel inför ska'ut..men känner mig inte direkt klar^^ aja nu fick jag låna en väska av mattias!


Ska nog packa klart nu..


Pontus kommer hem på lördag:D:D<3<3


/Emmamatilda

Av Emma Forsberg - 13 april 2011 19:55

Här kommer första inlägget från bloggschemat!


Jag heter som sagt Emma som de flesta borde veta som läser bloggen;)

Jag blir 17 i år.

Jag är en ganska tystlåten människa, väldigt blyg ibland också. Men är jag med folk jag känner och när jag känner mig hemma så kan jag bli väldigt flummig^^Jag har en ganska bra förmåga att bli sur utan att visa det och lite så.. inte för bra..

Jag älskar musik både spela och lyssna!

Bor på gård så ibland kan jag få helt otroliga arbetskickar! Jenny brukar undra vad för fel det är på mig! Jag kan bara: Åh nu vill jag ut å rensa i landen!


Jag har snart vart tillsammans med min underbara Pontus i 1 år:D<3<3 han spenderar jag nog mest tid med om man inte räknar med jenny. Det är så otroligt kul att va med han å jag älskar han mest av allt!<3 SKulle inte klara mig utan han!


Det här var lite om mig och mer får ni veta i andra inlägg! Vill ju inte avslöja allt innan;)


 

Jag


/Emmamatilda

Av Emma Forsberg - 13 april 2011 19:42

Tänkte att jag skulle ha ett bloggschema så jag har lite att skriva om:)


Dag 1: Vem är jag?

Dag 2: Mina intressen

Dag 3: Jag och Pontus

Dag 4: Min första vän

Dag 5: Min outfit

Dag 6: Mina kaniner

Dag 7: Min tro

Dag 8: Mina syskon

Dag 9: Min första kyss

Dag 10: Ett minne

Dag 11: Någon jag saknar som inte lever längre

Dag 12: Mina rädslor

Dag 13: Min favoritplats

Dag 14: Vad brukar mitt sommarlov innehålla

Dag 15: Hur är min jul?

Dag 16: En bra bok

Dag 17: Mina favorit kläder

Dag 18: Det här får mig att gråta

Dag 19: Min musikstil

Dag 20: Mina drömmar



Det här schemat kommer jag följa med undantag för när jag är borta. Men kommer beta av dom en efter en:)


/Emmamatilda

Av Emma Forsberg - 13 april 2011 19:15

Efter att ha kollat i alla tänkbara affärer som skulle kunna sälja regnskydd i alingsås så finns det inte några:O jaja tror det löser sig. får låna av någon


Har vart en sväng nere i kyrkan å fått fixat några saker å lämnat in lägerlappen!

I sommar blir det scoutläger på Sällerhög i Asklanda! Tror det kan  bli riktigt kul! Ska sova med tonår (Tiger) i tonårsbyn så det blir en riktigt kul utmaning tror jag!



Kan inte någon sicka hem pontus till mig nu?:( längtar såå sjukt mycket efter han...<3



Bild från Sämsjöborg i somras!


/Emmamatilda 

Av Emma Forsberg - 13 april 2011 13:18

Ska fixa lite inför ska'ut idag. Har väldigt fullt schema nu.. Efter skolan så ska jag och pappa till a-sås för att köpa regnskydd till min ryggsäck.


Ikväll ska jag ner en sväng till scouterna och lämna in min läger anmälan och hämta en liten spade och några meter surrtråd^^

aja det behövs!


Ska även plugga till geografiprovet också!



/Emmamatilda

Av Emma Forsberg - 12 april 2011 19:28

Idag så har Sp 1 vart på klassresa. Först var vi på Åsele tå å tittade på söta gamla hus och blev guidade av en gubbe som pratade väldigt bred västgötska. Men han berättade massa gamla historier så jag tycker det var kul!

Här kommer lite bilder:


                            Det här är sånt jag gillar!


Sen åkte vi in till skövde och åt. Jag, emelie, ellinor och simone åt på kina resturant


  MUMS!


Sen så var vi å kollade på Göta kanal och på Karlsborgs fästning! Det avr sjuk läskigt:O Man fick springa i små gångar medans det var bomber å grejer:O Massa ljueffekter och smällar. Riktigt hemskt var det tycker jag..

Men det var rätt kul och intressant ändå!


     

Så här såg det ut.



/Emmamatilda

Av Emma Forsberg - 11 april 2011 20:35

  • Mannen är huvudet, men kvinnan är halsen som kan vrida det vart hon vill
  • Hjärtat dör en långsam död. Det mister varje förhoppning, som löv tills det en dag inte finns några kvar. Inga förhoppningar. Inget återstår..
  • Theres no escape of death. Your whole life is a murder

Några depp meningar som står i min svarta bok..

 men för att lätta upp det hela så: Ta pottan sätt den på huvudet å kalla mig för Pottis:D


/Emmamatilda

Ovido - Quiz & Flashcards