emmamatilda

Alla inlägg under april 2011

Av Emma Forsberg - 6 april 2011 18:45

Ja då passar jag på att gästblogga när min älskade Emma inte vet om det och inte märker det på ett tag så ni läsare hinner läsa innan :D


Ja jag är då Emmas pojkvän Pontus och jag kan börja med att berätta om vem jag är så alla vet:


Jag fyller 18 år iår och längtar väldigt mycket efter det så jag kan skaffa körkort och att man räknas mer som vuxen. Jag älskar att vara barnslig så ibland kan man inte tro att jag är så gammal som jag är. Jag älskar att hitta på överraskningar som tar ett tag innan personen man ska överraska får reda på det och innan det så försöker jag ge lite små ledtrådar om vad det kan vara. Jag går andra året på natur och trivs väldigt bra. På fritiden så tränar jag mycket och tävlar, sedan så försöker jag åka på så många IFK-matcher jag kan. På fritiden så är jag ju förstås med Emma också. Ni som inte vet så är Emma en helt fantastiskt otroligt underbar människa, hon är nästan alltid glad så det är inte konstigt att jag älskar henne så otroligt mycket som jag gör. 


Jag och Emma firar våran 1-årsdag den 23 april så vi har snart varit tillsammans i ett år (det absolut bästa under min livstid än så länge då), När vi träffades så var Emma en ganska blyg person men nu är hon inte så blyg längre. Sedan har Emma 2 helt otroliga systrar. Den äldste av de 2 är bara helt underbar som det INTE går att inte älska.


Ja vad ska mer sägas???


Jag kommer inte på något mer så då är det väl bra antar jag.


Ni som läser kan jag bara tala om att om ni känner mig så ska ni veta att ni betyder mycket :D


Vill bara avsluta med: Emma när du har läst allt det här så kan du smsa så ska jag tala om en sak:D<3


Älskar dig Emma<3


// Pontus 

Av Emma Forsberg - 6 april 2011 12:36

Nu har jag äntligen fåyy min dator fixad så man kan gå in på intrernet igen:D Hur bra som helst!

Raster kan bli riktigt sega utan det ibland!


/Emmamatilda

Av Emma Forsberg - 5 april 2011 19:54

Idag så följde min älskade pontus med mig hem efter skolan!:D

Var riktigt trevligt få jag säga! Vi fick pluggat lite å så:P


Övade med AIWS idag också!  Kommer bli en riktigt bra uppspelning!


När pontus räknade matte så hade han STORA problem för han hade ingen miniräknare. Men linnea kom med olika förslag!


  Först med en kulram


  Sen med en kassaapparat


  Och sist med puttekulor


men inget funkade så han slutade räkna!


hahahaha;)


/Emmamatilda

Av Emma Forsberg - 4 april 2011 20:04

Nämen, tjenatjena, snygging. öh ok.


Bloggning på G av Jennybennybäst. alltså jag.


Jag måste bara komma på något att skriva om också..

Hmm, MUSIK?

JA!


okej, början.


Part 1.

Det var en ljummen dag i juni, Emma fick sig en liten syster och sjöng "Jenny let me love you, ohoh, you know i do anything for you!"(Jag vet inte riktigt om det var så, men det lter ju trovärdigt?:D)

jaja, sagan fortsatte och Emma och Jenny trummade på pianot och drog över strängarna på gitarren.

 

Part 2.

Emma och Jenny fick en liten syster, de sjöng till henne på samma vis, så gick seden vidare alltså..

De började då att tunera med ett stort skivbolag.(Vi kan ju hoppas att de gjorde de)

Livet flöt vidare.


Part 3

Emma och Jenny började spela instrument, på riktigt och började även tjata om "jag sjunger bättre än dig" osv..

 

Part 4

Musiken? Vart tog den vägen?

 

Part 5

Careface startade band med grannen.

 

Part 6

Den är ännu inte skriven i ord

 

 

B  happy, no deppydeppy

 

    

 

Singing sisters  

 

//Jennykatarina

 

 

Av Emma Forsberg - 4 april 2011 19:48

Vi fick övat med fanny å jag måste bara säga att hennes låt kommer bli grym! Längtar efter sommaren så vi kan lära oss massa låtar och spela in en skiva till! Har redan gjort en ju som heter First session!

Men den här gången vill jag även ha fler låtar och mera drag!

Vi har sjukt mycket att göra nu några veckor framöver.

Den 10:de så är det spelning på scoutgudstjänsten

På lovet måste vi hinna göra 2 projekt. Mitt musik projekt med att göra en låt och spela in den å Fannys som är att göra en musik video! Får se hur det går! Men hoppas det blir något riktigt bra!


Sen har vi lite projekt på längre tid den 29:de maj ska vi och några till spela på Jennys konfirmation! Det kan bli intressant när vi ska va massa med å hitta en övningstid^^


Sen lär det bli en hel del att göra i sommar när man kan spela oftare eftersom det inte är någon skola!


Om någon undrar så står AIWS för All instruments will sound;)


  Fint jag målade;)


Ska se om man kan lägga ut ett ljudklipp på oss nån gång! men vet inte om det funkar..


/Emmamatilda

Av Emma Forsberg - 4 april 2011 18:58

Idag så har det vart en trött men slapp dag.


Fick G på mitt matteprov! Nöjd att det inte blev knappt godkänt som sist iaf!


haha idag så ska pontus på första blåvitt matchen^^ nu drar den hemska säsongen igång! Inte för att han tycker det men;)

aja ska väl överleva ännu en säsong till!


Åh vad jag längtar till den 23 april! Då är det Pontus och min 1 års dag å då ska det bli så kul!


/Emmamatilda

Av Emma Forsberg - 3 april 2011 22:01

jag längtar inte till helgen.. På söndag åker pontus till Österrike och dagen innan han kommer hem ska jag på blå kurs så vi ses inte på 1,5 vecka:( Kommer bli riktigt jobbigt ju...


/Emmamatilda

Av Emma Forsberg - 3 april 2011 21:30

hihi Vad ju basar i lördags å man kan inte säga att jag hade så mycket tur. Vann 2 chokladkakor och en blomma.. Men pontus vann en blomm grupp typ som han gav till mig:D sööt han är!


 

Fin!


Detta vad min outfit:


 

Lite suddig, men man ser lite iaf!


Idag har jag bara haft mys hela dagen! Sov till 11, kollade på film med Pontus och jenny å bakade kakor å lite sånt!


/Emmamatilda

Ovido - Quiz & Flashcards